Istahdin hetkeksi lukemaan ja niin osuvasti luin kohdan viivittely, vitkastelu ja kaiken takana on uskomukset.

Kuinka monena iltana olenkaan ajatellut kirjoittavani blogia, mutta aina jokin muu tekeminen voittaa itse blogin kirjoittamisen. Tietty mielessäni pyörii juuri päättämäni kahdentoista peräkkäisen työpäivän putki, jossa tämä päivä on ensimmäinen vapaapäivä. Huomenna sitten aloittelenkin kuudenpäivän työputken. Minä sanon itselleni että teen niin paljon töitä etten millään ehdi blogia kirjoittamaan. Niinpä niin, tämä voi olla totta, mutta..... kun kaikkeen sellaiseen mikä tuntuu itselleen tärkeältä sanoo aina minä teen niin paljon töitä!

 

Viimeiset viikot olen kouluttanut aiheena kierrättäminen. Usein tulee sanottua ääneen miten meidät saisi lajittelemaa roskamme? Miten meidät saisi keksimään sille mitä olemme aikeissa heittää pois jonkun muun käytön eli kierrättään ennen kuin tunkea seka-/kuivajätteeseen? Puhun paljon siitä kuinka kaikelle mitä me nyt tuppaamme penkkaan tulisi kehitellä jotain muuta käyttöä. Tänään minulle tuli tunne että kaiken takana on uskomukset.

 

Viitseliäisyydestä, hommaan ryhtymisestä kaikki on kiinni. Kuinka siis parannetaan laiskuuden lapamato? Kumoamalla kaikki turhat uskomukset!

 

Näin minä tein ainakin tämän osalta tänään. Minä kirjoitin blogiani ja minä tulen tekemään sitä yhä useammin.

 

Toinen asia on että lukeeko kukaan minun blogia. No minä jokatapauksessa kirjoitan. Sitäpaitsi sanon ja myös otan joka päivä elämässäni muurahaisen askeleen kohti ympäristöystävällisempää kierrätysyhteiskuntaa. Tavoitteena on todellinen kestävä elämä tällä ihanalla pallolla.